Statistikfrämjandets årsmöte sker digitalt. Konferensen skjuts till i höst.

Med anledning av de senaste dygnens utveckling väljer styrelsen nu att genomföra årsmötet på digital väg, och konferensen skjuts till i höst.

Styrelsen beklagar givetvis detta, men vi vill ta vårt ansvar för medlemmarnas och våra gästföreläsares hälsa och välmående. 

Med hänvisning till stadgarna kommer årsmötet att hållas på utannonserad tid (10:30 – 12:00), dock sker mötet via det digitala verktyget GoToMeeting. 

Du kan välja att deltaga via webben, ett program på din dator, platta eller smartphone, alternativt genom att ringa in till årsmötet.
Behöver du hjälp med deltagandet, kontakta sekreterare Mattias Strandberg på sekreterare@statistikframjandet.se

Delta i mötet via webben från en dator, platta eller smartphone genom att klicka på följande länk:
https://global.gotomeeting.com/join/357390461

Ladda ner ett program (app) för dator, platta eller smartphone för att delta mötet. Du laddar ner programmet (appen) här:
https://global.gotomeeting.com/install/357390461

Du kan även ringa in till årsmötet på telefonnummer: +46 (0) 853 527 818
Ange då koden: 357-390-461

För att enklare kunna fastställa röstlängd ber vi dig att fortfarande anmäla dig till årsmötet som tidigare. 
Anmäl dig till årsmötet här!

Medlemsföreningarna (Cramérsällskapet, FMS, Industriell Statistik sam Surveyföreningen) kommer även de att ställa in sina konferensen och genomföra årsmötena digitalt. Information om detta kommer från respektive förening.
Anmäl dig till medlemsföreningarnas årsmöte (19/3) här!

Dagordningen för årsmötet ser ut enligt följande:

1.     Mötets öppnande
2.     Val av ordförande för årsmötet
3.     Val av sekreterare för årsmötet
4.     Val av medlem att jämte årsmötets ordförande justera årsmötesprotokollet
5.     Fråga om mötets behöriga utlysande
6.     Fastställande av dagordning
7.     Årsredovisningar samt fråga om beviljande av ansvarsfrihet
   a.     Verksamhetsberättelse
   b.     Årsbokslut
   c.     Revisionsberättelse
   d.     Beviljande av ansvarsfrihet för styrelsen
8.     Val av styrelse
9.     Val av två revisorer och en revisorssuppleant
10.  Val av valberedning om tre personer
11.  Fastställande av medlemsavgifter att gälla för innevarande verksamhetsår
12.  Fastställande av budget för verksamhetsåret
13.  Motioner och övriga anmälda ärenden (se detaljer nedan)
   a.     Proposition: ”Anställd konsult”
   b.     Motion 1: ”Dokumentation”
   c.     Motion 2: ”Qvintensen”
   d.     Motion 3: ”Ändrad mandattid”
14.  Styrelsen informerar
   a.     Samordning av medlemsregister
   b.     Ackreditering av statistiker
   c.     Uppdatering av digitala kanaler
15.  Mötets avslutande

Väl mött önskar Styrelsen!